Szilva leves

2015. szeptember 20., vasárnap · Posted in ,

Ez az első szilva levesem, de még lesz ilyen, mert nagyon ízlik.


Hozzávalók 2 személyre:
  • 40 dkg nem túl érett szilva,
  • 2 db szegfűszeg,
  • 2 db szegfűbors,
  • 2 késhegynyi őrölt fahéj,
  • cukor ízlés szerint,
  • 1 tojás,
  • kb. 150 ml tej.
Feltettem a vizet főni és hozzáadtam a fűszereket, majd hagytam kb. 10 percig főni magára. Ezt meg kell csinálni, mert másképp nem lesz idő arra, hogy a fűszerek íze kifőjön. Közben a szilvát megmostam, kimagoztam és felszeleteltem. Hozzáadtam a vízhez a cukrot, a szilvát,  és főztem kb. még 5 percet, addig, amíg a szilva héjából kezdett kifőni a festékanyag és a szilva húsa kezdett szétmenni.  Ekkor hozzáadtam a tojásfehérjét és még hagytam kb. 2 percet, amíg megfőtt. (Tudom, ez sokaknak fura lesz, de én mindig beleteszem a levesbe a tojás fehérjét, legyen az édes vagy sós.) Utána levettem a levest a tűzről és hozzáadtam a tejjel elkavart tojássárgás habarást.  

Hidegen, melegen egyaránt fogyasztható.

6 Responses to “Szilva leves”

  1. Nagyon szeretem a szilvát gyümölcslevesben, de még magában nem főztem. Izgalmasan hangzik és szép is.

    VálaszTörlés
  2. Finom! Mert a habaráshoz nem egész tojást használnak, hogy ketté választod? Én csak simán tejes vagy tejfölös habarással sűrítek, nem szoktam tojással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szétválasztom a tojást, a fehérjét beleöntöm a levesbe, megfőzöm, a sárgáját pedig elhabarom tejjel vagy tejföllel és hozzáadom a leveshez, de csak miután levettem a tűzről.

      Törlés
  3. Guszta lett, és ahogy nézem, nagyon finom is!
    Én is hasonlóképen főzöm, csak tojás nincs benne :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.