Pizzaszósz házilag

2015. szeptember 3., csütörtök · Posted in ,

Idén már másodszor főzök pizzaszószt és tervben van még egy főzés. Ki szeretném kísérletezni a számomra tökéletes receptet. Nem mintha az eddigiek nem lennének jók, de mindig kapható vagyok a változtatásra, így kihasználom a lehetőséget.

Ezt a pizzaszószt már eleve úgy főztem, hogy fűszeres legyen, jó fűszeres legyen már sütés előtt, így nem kell a feltéten kívül mást rátenni, nem kell a szószra fűszert szórni. 


Hozzávalók:
  • 2 liter előre megfőzött, besűrített paradicsomlé,
  • 1 kg piros paradicsompaprika, 
  • 1 kg hagyma,
  • 4 dkg fokhagyma,
  • 1 db (13 dkg) zeller,
  • 1 csokor petrezselyemzöld,
  • 1 csokor zellerlevél,
  • 1 csipet köménymag,
  • 1 kávéskanál majoránna,
  • 5 babérlevél,
  • 1 kávéskanál őrölt bors,
  • 2 evőkanál só,
  • 2 evőkanál cukor,
  • kevés szalicil. 
A zöldségeket megmostam, megtisztítottam és apróra vágtam, majd betettem az egészet a blenderbe, a zeller, illetve a petrezselyemzöldet is. Ráöntöttem valamennyi paradicsomlét és péppé zúztam. Utána feltettem az így nyert masszát főni, hozzáadtam a megmaradt paradicsomlét, a fűszereket és kb. 2 órát főztem. Ekkor levettem a tűzről, belekavartam a szalicilt, üvegekbe töltöttem, rácsavartam a kupakot és másnapig száraz dunsztba tettem.  

2 Responses to “Pizzaszósz házilag”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.