Lecsó - LVK 1 fordulóra

2015. szeptember 23., szerda · Posted in

Melinda láncjátékot hirdetett "Lássunk világot a konyhában! - LVK" címmel. Az első forduló témája az erdélyi konyha. Gondoltam illene nekem is benevezni, annál is inkább, mert ez nekem nem lássunk világot, hanem itthoni pálya. Törtem a fejem hogy mit is készítsek, hogy eredeti és hagyományos is legyen. Emlékezetemben elővettem a nagymamámtól tanult, gyerekkori ételeket és végül ezt a lecsó receptet választottam, ami sokaknak meglepetés lesz, mert a lecsót mindenki ismeri, de valószínű nem így, ugyanis sokan a lecsót egész másképp készítik.

Hozzávalók 4 személyre:
  • 2 nagy fej apróra vágott hagyma,
  • 2 db piros paradicsompaprika,
  • 1 db zöld paprika,
  • 1 db félpiros paradicsompaprika,
  • 2 evőkanál olaj,
  • 3 nagy érett paradicsom,
  • 3 nagy krumpli,
  • 1/2 bögre rizs,
  • só ízlés szerint
  • kevés cukor. 
A paprikákat megmostam, négybe vágtam, kivágtam a magházukat és vékony szeletekre vágtam. Az apróra vágott hagymát forró olajon üvegesre dinszteltem, majd hozzáadtam a vékonyra szeletelt paprikát, a sót és tovább pároltam. Vizet ekkor még nem kell adni hozzá, mert a paprika nagy része víz és levet enged. Amikor már a paprika is üvegesre párolódott, hozzáadtam a meghámozott és kockára vágott burgonyát, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje és puhára főztem.

Közben a rizst háromszor annyi enyhén sós vízben megfőztem. A paradicsomot megmostam, forró vízbe dobtam, hogy a héját le tudjam utána húzni. Hagytam, hogy fellobbanjon, majd amikor a héja kezdett megrepedezni, kivettem a vízből és hagytam kicsit hűlni, majd lehámoztam és felszeleteltem. Amikor a krumpli megpuhult, hozzáadtam a lehéjazott és felvágott paradicsomot, hagytam kb. 10 percig főzni, majd hozzáadtam a rizst és kavargatás mellett még főztem kb. 5 percig. Utána levettem a tűzről, utánasóztam még kicsit és adtam hozzá kevés cukrot is, hogy elvegye a paprika erős ízét.

3 Responses to “Lecsó - LVK 1 fordulóra”

  1. Azt eddig nem tudtam hogy így elkészítve erdélyi étel, bár már én is készítettem krumplival és rizzsel is igaz nem együtt! Bármilyen formában nagyon szeretem ! Finom lehet így együtt!

    VálaszTörlés
  2. A lecsót én is nagyon szeretem, mostanában általában tojással és tarhonyával szoktam készíteni. De otthon mindig krumplival készült, hasonlóan mint nálad, csak rizs nélkül. Milyen érdekes, hogy ilyen sok változata van :-)
    A tiéd is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a változatot nem ismertem. Rizzsel igen, de krumplival még sosem készült. Viszont a paradicsomszószhoz imádom a krumplit.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.