Kávés fűszeres keksz - Blogkóstoló 24-ik forduló

2015. szeptember 5., szombat · Posted in ,

Ezt a kekszet a Blogkóstoló 24-ik fordulójára készítettem. Az eredeti recept itt található. Eredetileg  Pitelány-t sorsolta nekem Fortuna, de mivel tőle nem tudtam választani, egy rövid megbeszélés után Melindától, a Blogkóstoló háziasszonyától választhattam. 


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt,
  • 12 dkg cukor, 
  • 12,5 dkg vaj (nekem csak 7,5 dkg volt),
  • 1/2  mokkáskanál szódabikarbóna, 
  • csipetnyi sütőpor,
  • 1 dl tej,
  • 2 teáskanál inka kávépor,
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj, 
  • 1 kávéskanál mandula eszencia

    A tejet felmelegítettem, hozzáadtam a 2 kávéskanál inka kávéport és csomómentesre kavartam. Félretettem és hagytam kihűlni, mert melegen sokkal több lisztet vesz fel a tészta. A száraz alapanyagokat a keverőtálamba tettem, belemorzsoltam a hideg vajat, hozzáadtam az eszenciát és az inkás tejet, majd jól összedolgoztam.

    Kis golyókat formáltam belőle, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem őket és hagytam köztük kb. 5 cm távolságot. Előmelegített sütőben megsütöttem.

    Kívül ropogós, belül puha kekszet kaptam.

    10 Responses to “Kávés fűszeres keksz - Blogkóstoló 24-ik forduló”

    1. Sajnálom, hogy nálam nem volt semmi megfelelő. Az alapanyagok miatt? Csak mert vannak hagyományos recepjeim is.

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Pitelány, én is sajnálom, elkezdtem lapozni az oldalad, de a sokadik oldal után sem találtam olyant, amit ne kényszerből készítenék el. Egy Rákóczi túróst néztem ki eredetileg, de az is kútba esett, mert nem szeretem a tojáshabot. Nem tudom milyen hagyományos receptjeid vannak, a blogodon nem találtam címkéket, ami segített volna, keresővel elég nehéz boldogulni, ha azt sem tudom mit keresek.
        Nem szeretnélek megbántani, remélem nem veszed zokon, ami történt. Ha van annyi időd, hogy utánanézz a hagyományos recepteknek, szívesen körülnézek és ha találok valamit, még van idő elkészíteni.

        Törlés
      2. Dehogy, egyáltalán nem haragszom. :) Készítek is egy cimkét az oldalsávban a hagyományos recepteknek.

        Törlés
      3. Sziasztok! Arra gondoltam én szívesen sütök valamit tőled Pitelány. Nagyon tetszik az egyik hagyományos recepted és így tőled is készülne valami.
        Remélem Márti ízlett is a keksz.

        Törlés
      4. Pitelány, már találtam is egy receptet, amit el is fogok készíteni.

        Melinda, lehet ugyanazt fogjuk sütni? :)

        Törlés
      5. Egyébként nagyon finom a keksz, el is fogyott .)

        Törlés
      6. Nem tudom,de az enyém elkészült, hamarosan a blogon is fent lesz.
        Örülök,hogy ízlett.

        Törlés
    2. Tényleg nem sértettségből írtam, megértem, hogy kicsit nehéz nálam olyasmit találni, ami miatt nem kell bioboltba menni és többet költeni. Örvendek, hogy végül találtatok megfelelőt. :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Örülök, hogy végül sikerült megoldást találni is nemsokára jön az eredmény is :)

        Törlés
      2. Kell néha egy kis izgalom, változatosság.:)

        Törlés

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    martinelli. Üzemeltető: Blogger.