Barackos-szilvás gyümölcslepény dióval

2015. augusztus 2., vasárnap · Posted in , , , ,

Tepsi mérete: 40x29 
Ez egy dupla adag. Aki a kis, hagyományos tepsiben süt, az a mennyiség felét készítse el.



Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt,
  • 4 tojás,
  • 30 dkg cukor,
  • 1 csomag sütőpor,
  • 20 dkg darált dió,
  • tej (kb. 250 ml, 1,5%-os).
Hozzávalók a tetejére:
  • kevés búzadara (kb. 1 evőkanál),
  • barack,
  • szilva,
  • kevés cukor,
  • kevés őrölt fahéj.

A tojásokat a porcukorral habosra kavartam. Hozzákavartam a lisztet, amelyet előzőleg összekavartam 1 csomag sütőporral, a darált diót és annyi tejet, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjak. Ez nekem kb. 250 ml volt. A masszát sütőpapírral kibélelt  tepsibe öntöttem, tetejét megszórtam búzadarával, ráhelyeztem a cikkekre vágott barackot és szilvát.  A szilvákat a lyukas felükkel felfelé tettem a tésztára és minden mag helyébe szórtam egy kis fahéjas cukrot. Előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. 


6 Responses to “Barackos-szilvás gyümölcslepény dióval”

  1. Nagyon szép lett! S jó gyümölcsös! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Igyekeztem telepakolni, hogy legyen rajta becsületesen :)

      Törlés
  2. Nagyon jó lett és finom így diós tésztával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a dió az egy nagyon jó hozzávaló. Eddig mindig dió nélkül készítettem, de így sokkal finomabb :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.