Tehéntúrós kifli

2015. június 22., hétfő · Posted in , ,


Hozzávalók 16 darabhoz:
a tésztához:
  • 500 g finomliszt,
  • 1 mokkacukor,
  • 1 dl tej,
  • 25 g élesztő,
  • 2 tojás,
  • ½ dl olaj vagy 50 g olvasztott margarin,
  • 1 mokkáskanál só,
Hozzávalók a kenéshez:
  • 1 tojás
Hozzávalók a töltelékhez: 
  • 3 evőkanál mazsola,
  • 3 evőkanál édes bor,
  • 20 dkg tehéntúró,
  • 10 dkg cukor,
  • 1 tojás,
  • 2 kávéskanál vaníliás cukor.
A lisztet a cukros, langyos tejben felfuttatott élesztővel, tojásokkal, az olajjal, a sóval és egy kevés langyos vízzel hólyagosra dagasztottam, majd konyharuhával letakarva, langyos helyen a kétszeresére kelesztettem. 
A tehéntúrót összekevertem a tojással, a cukorral, a vaníliás cukorral és a bórba áztatott, lecsepegtetett mazsolával.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán lazán átgyúrtam, 2 egyforma cipót formáltam belőle. Mindkét cipót vékony, korong alakú lappá nyújtottam (legalább is próbáltam), derelyevágóval átlósan 8 cikkre vágtam. Arányosan elosztottam a tölteléket és a korong közepe felé haladva kifliszerűen feltekertem (legalább is próbáltam). Egymástól tisztes távolságra sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem, konyharuhával letakarva ismét a kétszeresére kelesztettem. Végül megkentem a felvert tojással és előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.

A formázással sajnos még mindig gondok vannak nálam. Ezt még gyakorolni kell. A képen látható kiflik elég elfogadhatóak, de a többi sajnos már nem annyira.

És végül ne felejtsétek el a JÁTÉKOT! :)

8 Responses to “Tehéntúrós kifli”

  1. A kiflik gyönyörűek. Nekem sose sikerül ilyen szépre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ani, ezeket sikerült kiválogatni, de a többi nem így néz ki :)

      Törlés
  2. Nagyon szép a formájuk, nincs ezzel semmi gond. Olvastam a játékot, csak kívülről szurkolok, remélem sok finom új recept lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipike, várlak majd szemelgetni az eredményből :)

      Törlés
  3. De szépek lettek! Szép fényesek, szinte nevetnek :-)

    VálaszTörlés
  4. De szépek! Még nem sütöttem túróval töltött kiflit. No majd egyszer az is sorra kerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi és hajrá, akkor épp itt az ideje, ezt nem szabad kihagyni! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.