Oregánós focaccia

2015. június 15., hétfő · Posted in , ,

Nagyon szeretem a focacciat és gondoltam most kipróbálom az oregánós változatot is. Receptet természetesen az olaszoktól kölcsönöztem :) Jól választottam a receptet, mert nagyon finom lett.


Hozzávalók: 
  • 350 g fehér liszt,
  • 7 g száraz porélesztő,
  • 1 kiskanál só,
  • 2 kávéskanál cukor,
  • 1 evőkanál olíva olaj,
  • 210 ml langyos víz.
A tetejére:
  • 2 evőkanál olíva olaj,
  • só,
  • oregánó.
A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam a cukrot, a sót, az élesztőt és jól összekavartam. Az olajat hozzáadtam a langyos vízhez, az egészet hozzáadtam a liszthez, és jól összedolgoztam. Letakarva meleg helyen egy órát pihentettem. Utána jól átdolgoztam (kb. 1 percig), hogy a levegő kimenjen belőle, majd kinyújtottam és olajozott tepsibe helyeztem. 

További 20 percig hagytam még pihenni, ismét letakarva. Az idő letelte után a tetejére ujjaimmal mélyedéseket nyomkodtam, megkentem olajjal, megszórtam durva sóval és oregánóval, majd hagytam még 10 percig kelni.

Előmelegített sütőben ropogósra sütöttem.



2 Responses to “Oregánós focaccia”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.