Hamis feketeerdő torta

2015. június 27., szombat · Posted in , , ,

Többnyire mindenből az eredetit szeretem, de ebben az esetben kénytelen voltam hamisítani, ugyanis nem szeretem a tejszínhabot. Mindig nézegettem a szép habos feketeerdő tortákat és tudtam, hogy én ilyet sosem fogok enni. Aztán rájöttem, hogy elkészíthetem az én változatomat, amit megehetek. Nem nagyon hasonlít hozzá, de nekem megfelel.


Hozzávalók a tésztához:
  • 6 tojás,
  • 12 dkg liszt,
  • 12 dkg cukor,
  • 15 dkg sütőmargarin (72%-os),
  • 8 dkg kakaó,
  • 1/2 tasak sütőpor.
Hozzávalók a krémhez:
  • 25 dkg cukor,
  • 1 csomag vaj,
  • 3 dl tej,
  • 3 evőkanál gríz
  • 2 kávéskanál rumeszencia.
Hozzávalók a díszítéshez:
  • kimagozott meggy,
  • reszelt csokoládé.
A tojásokat a cukorral habosra kavartam, hozzáadtam a margarint, a sütőporos lisztet és simára kavartam. A masszát sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöttem és előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem. Kivettem a formából és rácson hagytam kihűlni. 
Közben elkészítettem a krémet. A vajat a cukorral habosra kavartam. A tejet felforraltam, hozzáadtam a vajas masszát, addig kavartam, amíg a cukor feloldódott, ekkor óvatosan belekavartam a 3 kanál grízt és folytonos kavargatás mellett addig főztem, míg sűrű krém lett belőle. Levettem a tűzről, hozzáadtam a rumeszenciát és addig kavartam, amíg kihűlt. Erre nagyon vigyázni kell, mert ha nem kavarjuk, megbőrösödik és csomós lesz. 


A tésztát ketté vágtam, az alsó lapot megkentem bőven krémmel, majd kimagozott meggyet tettem rá. Rátettem a felső lapot és a tetejét megkentem a maradék krémmel. Egy sor kimagozott meggyel díszítettem, majd reszelt csokoládét szórtam rá és pár órára hűtőbe tettem.



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.