Eperdzsem

2015. június 14., vasárnap · Posted in , ,

Idén is sikerült epret befőznöm dzsemnek. Ez már a második adag, az első rebarbarás eperdzsem volt és nagyon finom lett. A mostani dzsemet tisztán főztem és a lehető legkevesebb cukorral. Úgy döntöttem, hogy ezután kihagyom a dzsemfixet, tisztán fogom főzni a dzsemeket, addig főzöm őket, míg kellő sűrűségük lesz és akkor nem kell dzsemfix. Jobb tisztán. Ez alól kivételt képez a ribizli, aminek sajnos nincs húsa, így oda muszáj lesz dzsemfixet használni. A másik újdonság, amivel kacérkodom, az a felfordított technika. Ebbe még tettem kevés szalicilt, de ezután nem fogok. Remélem beválik.


Hozzávalók:
  • kb. 5,5 kg eper,
  • 0,5 kg cukor,
  • 1/2 kávéskanál szalicil.
Az epret megtisztítottam és jól megmostam, majd feltettem főni. Egészben hagytam a szemeket, nem szoktam megvágni, mert úgy is elfőnek valamennyire. Kavargatás mellett addig főztem, amíg a leve jól elfőtt. Ez kb. 2,5 órát vett igénybe. Ekkor megkóstoltam és hozzáadtam 50 dkg cukrot. Ennyi elég volt ahhoz, hogy kellően édes legyen. Jól belekavartam a cukrot, hagytam még kb. 15 percet főni, utána levettem a tűzről és belekavartam a fél kávéskanál szalicilt. Üvegekbe öntöttem, jól rácsavartam a kupakot és felfordítva hagytam kb. 5 percig állni. Majd visszafordítottam az üvegeket és száraz dunsztban hagytam másnapig.

2 Responses to “Eperdzsem”

  1. Szépek lettek! Én még nem próbáltam ki a megfordítós technikát, de jó lenne egyszer kísérletezni vele :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most ezen töröm a fejem és el fogok készíteni pár üveg dzsemet tartósítószer nélkül ezzel a technikával, aztán majd beszámolok róla :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.