Rebarbarás sütemény

2015. május 5., kedd · Posted in ,


Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg liszt,
  • 10 dkg cukor,
  • 10 hideg vaj,
  • 1 egész tojás,
  • 1 csipet só,
  • 1 kávéskanál sütőpor.
A tetejére:
  • 2 púpozott evőkanál gríz (búzadara,
  • 40 dkg rebarbara (hámozás utáni súlya),
  • 3 tojás fehérje,
  • 10 dkg cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor.
A lisztet a tálba tettem, hozzáadtam a cukrot, a vajat, a sót, a tojást, és gyorsan tésztát gyúrtam belőle. Fóliába csomagoltam és 30 percig hűtőbe tettem pihenni. Az idő leteltével kivettem a hűtőből, akkorára nyújtottam, hogy egy 20x25-ös, sütőpapírral kibélelt tepsibe beleférjen úgy, hogy a szélein kb. két ujjnyi pereme is legyen.


Megszórtam a grízzel. Ezt nem szabad kihagyni, mert ez fogja felszívni a rebarbarából kifőtt levet. 


Ráhelyeztem egyenletesen elosztva a megmosott, meghámozott és egy ujjnyi vastagra felszeletelt rebarbarát.


Előmelegített sütőben, alacsony lángon kb. 30 percig sütöttem. Közben a 3 tojásfehérjét a cukorral és a vaníliás cukorral kemény habbá vertem. A 30 perc eltelte után kivettem a tepsit a sütőből, rákanalaztam a habot, majd visszatettem még 20 percig sülni. Utána lezártam a tűzet és még 10 percig a sütőben hagytam száradni.

10 Responses to “Rebarbarás sütemény”

  1. Nagyon jól néz ki! Rebarbarával még nem sütöttem. Be kell már szerezzek egy tövet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gerdi! Mindenképp ajánlom a rebarbarát, mert nagyon egészséges és hamar elterjed a kertben.

      Törlés
  2. Nagyon szép habos lett. Azt olvastam a rebarbara nagyon savanyú, én még nem ettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csipike! Az igaz, hogy savanyú, de pont ez a lényeg és ezt ellensúlyozza a cukorhab.

      Törlés
  3. Évek óta nem láttam rebarbarát, pedig nagyon szeret...nénk.Szép a sütid.
    Regisztráltam is. Szeretettel látlak nálam: korsocska.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! A meghívást is, de én már régebb felíratkoztam hozzád :)

      Ami a rebarbarát illeti, próbálj beszerezni egy tövet és szaporítani. Nagyon megéri!

      Törlés
  4. nagyon jó kis recept, megcsináltam, nem bírom abbahagyni. :) aki idegenkedik a rebarbarától, biztos jó más gyümölccsel is, de inkább savanykásat ajánlok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Viktória! Örülök, hogy ízlik, nálunk is nagyon kelendő és jó az ajánlatod, savanykás gyümölcs kell hozzá, mert a tojáshab édes.

      Törlés
  5. Nalunk igen nagy szezonja van ennek a sutinek, ilyenkor szinte mindenutt kaphato a cukraszdakban, peksegekben. Nagyon szeretem a savanykas rebarbara es AZ edes tojashab kettoset! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se cukrászdában, se pékségben nem láttam, de örülök, hogy máshol már ilyen népszerű, mert nagyon finom! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.