Kókuszos szelet

2015. május 25., hétfő · Posted in ,

Ezt a receptet egy régi keresztrejtvény magazinból vágtam ki ezer éve. Körülnéztem az interneten és többféle változata megtalálható. Van lekvár nélküli és lekváros változata. Szerintem kell a lekvár hozzá, főleg a savanykás, mert rengeteg cukor van benne, ami édessé teszi, ráadásul a kókuszreszelék is édes. Továbbá olyant is olvastam, hogy a lekvár köti a kókuszreszelékes tölteléket az alsó laphoz.


Hozzávalók a tésztához:
  • 30 dkg liszt,
  • 15 dkg margarin,
  • 15 dkg cukor,
  • 1 tojás,
  • 1 tasak sütőpor,
  • 2 kanál tej,
  • 2 kanál kakaópor.
Hozzávalók a töltelékhez:
  • savanyú lekvár (én ribizlilekvárt használtam),
  • 6 tojásfehérje, 
  • 15 dkg porcukor, 
  • 6 kanál víz, 
  • 20 dkg kókuszreszelék.
Hozzávalók a mázhoz (a tetejére):
  • 6 tojássárgája,
  • 20 dkg porcukor.

A tésztához valókat összegyúrunk és 2 lapot készítünk belőle. Egyiket a sütőpapírral kibélelt tepsi aljába tesszük és megkenjük lekvárral.

6 tojásfehérjét felverünk 15 dkg porcukorral, hozzáadunk 6 kanál vizet, 20 dkg kókuszreszeléket, rákenjük a lekvárra, utána rátesszük a másik kinyújtott lapot és előmelegített sütőben megsütjük. Utána kivesszük és hagyjuk kihűlni.
A tetejére: 6 tojássárgáját 20 dkg porcukorral kikavarunk, rákenjük a süteményre és hagyjuk megszáradni. Elég időigényes a száradás, kell hozzá kb. 24 óra. Vízbe mártott késsel szeleteljük.

 Nagyon finom sütemény, de vigyázni kell, mert nagyon kalóriadús :)

4 Responses to “Kókuszos szelet”

  1. Hát ez nagyon, nagyon finom lehetett! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Biztosan finom is! Tetszik! :) Kaphatok egy szeletkét?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.