Citromos, mákos püspökkenyér

2015. május 16., szombat · Posted in , ,

Kedvenc szakácsom, Donal Skehan egyik receptjét készítettem el, ezennel a citromos, mákos püspökkenyér került sorra. Könnyű, hamar el lehet készíteni és nagyon finom. 


Hozzávalók a tésztához:
  • 220 g sima liszt,
  • 100 ml natúr joghurt,
  • 200 g porcukor,
  • 100 ml napraforgó olaj,
  • 2 teáskanál sütőpor,
  • 1/2 teáskanál só,
  • 1 evőkanál mák,
  • 3 nagy tojás,
  • 2 citrom reszelt héja,
  • 1/2 teáskanál vanília-kivonat.
Hozzávalók a citrombevonathoz:
  • 110 g porcukor,
  • kb. 3 evőkanál citromlé.

Előmelegítettem a sütőt 180 ° C fokra.  A 30cm x 14cm x 6cm-es kalácssütő formámat kibéleltem sütőpapírral és félretettem. A száraz hozzávalókat egy tálba tettem és jól összekevertem. Egy másik tálban habverővel felvertem a joghurtot, a cukrot, a tojást, az olajat, a citromhéjat és a vanília kivonatot. Ezt a keveréket ráöntöttem a száraz hozzávalókra és habverővel jól elkevertem. Utána a masszát a formába öntöttem és kb. 50 percig sütöttem. Amikor a püspökkenyér elkészült,  kivettem a sütőből, és hagytam  5-10 percet hűlni a tepsibenEzalatt összekevertem a porcukrot a citromlével, kivettem a püspökkenyeret a tepsiből és megkentem a citromos cukorral úgy, hogy az oldalán kicsit hagytam lecsepegni. 

Forrás: Donal Skehan 

6 Responses to “Citromos, mákos püspökkenyér”

  1. Ez aztán igazán nyerő páros! Imádom a citromot és a mákot is, úgyhogy kipróbálós :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik és ha sorra kerül, várom az eredményt :)

      Törlés
  2. Csodás már meg is csináltam-Szuper !!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.