Tehéntúrós óriáscsiga kalács

2015. április 13., hétfő · Posted in , , ,


Hozzávalók a tésztához:
  • 600 g fehér liszt,
  • 200 ml tej,
  • 2 egész tojás,
  • 25 g friss élesztő,
  • 1 evőkanál cukor,
  • 3 evőkanál olaj,
  • 2 kiskanál vaníliás cukor,
  • 1 kiskanál só.
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 250 g tehéntúró,
  • 5 dkg cukor,
  • 5 dkg griz,
  • 5 dkg mazsola (de lehet több is),
  • 2 kiskanál vaníliás cukor,
  • 1 citrom reszelt héja,
  • 1 tojás.
Hozzávalók a kenéshez:
  • 1 egész tojás.

Az élesztőt 100 ml langyos, cukros tejben felfuttattam. A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam a sót, a vaníliás cukrot, az olajat, a 2 tojást felvertem és hozzáadtam a liszthez, majd hozzáadtam a felfuttatott élesztős tejet is és a maradék tejjel összegyúrtam. Letakarva, meleg helyen 1 órát kelesztettem.

Utána lisztezett deszkán könnyen átgyúrtam és 1 ujjnyi vastag, téglalap alakú tésztát nyújtottam belőle. A töltelékhez való alapanyagokat mixerrel összedolgoztam, majd a tésztára kentem és óvatosan, hogy a töltelék ne folyjon ki, feltekertem. Csigát formáltam belőle és sütőpapírral kibélelt kerek formába tettem.

A tetejét megkentem a felvert tojással, amjd előmelegített sütőben, közepes lángon aranybarnára sütöttem.

5 Responses to “Tehéntúrós óriáscsiga kalács”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.