Mazsolás, diós kalács

2015. április 8., szerda · Posted in , , ,

Hozom a húsvéti kalácsomat :) Ismét a jól bevált, foszlós receptemet készítettem el, ezennel viszont mazsolát és diót tettem bele.



Hozzávalók a tésztához:
  • 1/2 kg fehér liszt,
  • 1 kocka (25 g) friss élesztő,
  • 2 tojás sárgája,
  • 2 kk vaníliás cukor,
  • 4 evőkanál cukor,
  • 8 dkg olvasztott margarin,
  • 1 kk só,
  • 2,5 - 3 dl langyos tej
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1 tojás fehérje,
  • 15 dkg mazsola,
  • 10 dkg darált sió,
  • 10 dkg cukor
Hozzávalók a kenéshez:
  • 1 tojás sárgája.


Az élesztőt 150 m langyos, cukros tejben felfuttattam. A lisztet, a sót, a vaníliás cukrot és a cukrot a dagasztó tálba tettem és jól összekavartam. A 2 tojás sárgáját kevés tejjel felvertem és hozzáadtam a liszthez, majd hozzáadtam a felfuttatott élesztős tejet is és összekavartam. Apránként hozzáadtam a tej többi részét is és tésztát gyúrtam belőle. 

Közben megolvasztottam a margarint és hagytam kicsit kihűlni. Miután összegyúrtam a tésztát, nagyon kis adagokban elkezdtem beledolgozni a margarint. Ez nagyon fontos, mert ettől lesz foszlós a kalács. Ez a művelet eltartott kb. 30 percig. Könnyű, puha tésztát kaptam.


Letakarva, meleg helyen 30 percig kelesztettem. A 30 perc letelte előtt a tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot vertem és hozzáadtam a darált diót. Utána lisztezett deszkán könnyen átgyúrtam és  kb. 1 ujjnyi vastag tésztalap alakúra nyújtottam. Megkentem a diós masszával, megszórtam mazsolával és ügyesen feltekertem. Egy hosszabb tekercset kaptam, amit enyhén megsodortam és sütőpapírral kibélelt kalácsformába helyeztem. A tetejét megkentem tojássárgával és villával megszurkáltam. Előmelegített sütőben szép barnára sütöttem.

2 Responses to “Mazsolás, diós kalács”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.