Lekváros lepény

2015. március 19., csütörtök · Posted in , ,

Kedvencem a lekváros sütemény. Ezt a receptet kinéztem magamnak, megtetszett, mert egyszerű és úgy gondoltam, hogy a kakaós tészta a savanykás lekvárral kitűnő lesz.

A cukorból csak 15 dkg-ot tettem és a 2 kanál zsír helyett 10 dkg margarint használtam.  Sajnos a tészta beszívta a finom ribizlilekvárt. Elég nem szép tőle, de sajnos nem szólt előre :)  Így porcukor helyett szilvadzsemet tettem a tetejére.


Hozzávalók:

  • ½ kg liszt,
  • ½ csomag sütőpor,
  • 15 – 20 dkg porcukor,
  • 2 tojás,
  • 2 evőkanál zsír,
  • 2 evőkanál kakaó,
  • ½ dl tej,
  • 4 – 5 evőkanál savanykás lekvár,
  • vaníliás porcukor.

A sütőporral elkevert lisztet az összes hozzávalókkal, a lekvárt kivéve, rugalmas tésztává gyúrjuk. Felét kinyújtva, a tepsi aljába helyezzük, megkenjük a lekvárral, majd befedjük a tészta másik feléből nyújtott lappal. Előmelegített sütőben közepes tűznél kb. 30 percig sütjük. Ha kihűlt, kockára vágjuk, tetejét vaníliás porcukorral hintjük meg.
Dolgozó Nő – 1982 október

3 Responses to “Lekváros lepény”

  1. Teljesen igazad van, valóban finom lehet! Nekem is tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Ejnye bejnye ennek a cudar tésztának :-), de legalább finom zamatos lett a belesült lekvártól.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.