Csirkemelles, tárkonyos krumplileves

2015. február 1., vasárnap · Posted in , ,

Volt 3 db. csirkemell csontom. A csontot nem szoktam eldobni mert, ha le is vágom róla a húst, még mindig marad, így levest szoktam rá főzni, de inkább zöldséglevest. Krumplilevest még sosem főztem, most kipróbáltam és nagyon finom lett. 


Hozzávalók 4 személyre:
  • 3 csirkemell csont (némi hússal),
  • kb. 5 nagy krumpli,
  • 1 nagy fej hagyma,
  • ecetes tárkony,
  • só,
  • 2 kk édes fűszerpaprika,
  • 1 tojás,
  • 150 ml tej. 
A csontokat leforráztam, majd elegendő vízzel feltettem főni. Hozzáadtam a megtisztított hagymát, a kockára vágott krumplit, a tárkonyt és puhára főztem. Ekkor kivettem a hagymát a levesből és hozzáadtam a fűszerpaprikát. A tojást szétválasztottam. A fehérjét belefőztem a levesbe, a sárgáját elkavartam a tejjel. Levettem a levest a tűzről, kivettem a csontokat, leszedtem róluk a húst és visszatettem a levesbe, hozzáadtam a tojásos habarást és eceteztem. Természetesen tárkonyecetet használtam, de bármilyen ecet jó.


2 Responses to “Csirkemelles, tárkonyos krumplileves”

  1. Én is felhasználom, nagyon finom ízt ad a levesnek, meg cuppogni is szeretjük a csontos részeket :-)
    Hú, ez a tojásos habarás, na az nekem még nem megy :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.