Tehéntúrós, mazsolás bukta

2015. január 10., szombat · Posted in ,

Benéztem Limarához egy kis ihletért és ez lett belőle :) Ő batyut készített,  én kicsit változtattam a recepten és buktát készítettem.  Nagyon jó ez a recept, megtartom. De egyébként tudnivaló, hogy nála csak jó recepteket lehet találni (azért mentem oda) :) 

Sajnos kénytelen voltam telefonnal fényképezni és a képek nem legmegfelelőbb élességűek.  De majd legközelebb, ha visszakapom a fényképezőgépem.



Hozzávalók a tésztához:

  • 60 dkg liszt,
  • 3,2 dl tej,
  • 1 tojás,
  • 1 mk. só,
  • 3 evőkanál cukor,
  • 8 dkg olvasztott margarin,
  • 1 tasak szárított élesztő.
 Hozzávalók a töltelékhez:

  • 30 dkg túró,
  • 2 csapott evőkanál búzadara,
  • 3 ek. cukor,
  • 2 kk. vaníliás cukor,
  • 6 dkg mazsola,
  • 1 tojás.
A kenéshez:
  • 1 tojás.
A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam  a cukrot, a szárított élesztőt, a sót és jól összekavartam. A tojást felvertem és hozzáadtam a liszthez. A tejet meglangyosítottam és apránként a liszthez adagolva, könnyű tésztát gyúrtam belőle. Utána, nagyon kis mennyiségekben beledagasztottam az olvasztott margarint is. Meleg helyen duplájára kelesztettem. 

Amíg kelt, elkészítettem a tölteléket. A tehéntúró elég vizes volt, így hozzáadtam 2 ek búzadarát, a mazsolát, a cukrot, a vaníliás cukrot és a tojást, majd jól összedolgoztam. 


A megkelt tésztát lisztezett munkalapon kicsit átdolgoztam, majd felosztottam 10 egyenlő részre. Mindegyik darabot kerekre nyújtottam, négybe vágtam és tettem rá egy kiskanál tölteléket, majd összecsomagoltam. Tetejüket megkentem a felvert tojássárgával és sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. Előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

2 Responses to “Tehéntúrós, mazsolás bukta ”

  1. Ez nagyon jó kelt tészta, én is ezt használom, mindenre jó és fenséges puha. Csak én a szomszéd nénitől tanultam, ő vaj helyett olajat használ. Szerintem ez ilyen népi szájhagyomány útján terjedő recept volt, amit minden asszonynak illett tudni a faluban :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könnyebb olajat használni, csak egyszer ki kell tapasztalnom, hogy mennyi az a 8 dkg-nak megfelelő :) És tényleg nagyon jó tészta!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.