Tehéntúrós csiga birskörte dzsemmel

2015. január 20., kedd · Posted in ,

Az idén ez a második olyan tészta, ami nem kelt, hanem tehéntúrós. Nagyon megszerettem ezt a fajta tésztát, mert nem kell egy órát keleszteni, hamar elkészül, nem puffaszt és ráadásul nagyon finom.


Hozzávalók:
  • 20 dkg tehéntúró,
  • 1 db. citrom reszelt héja,
  • 6 evőkanál olaj,
  • 6 evőkanál tej,
  • 14 dkg cukor,
  • 30 dkg liszt,
  • 1 tasak sütőpor.
A töltelékhez:
  • 15 dkg dzsem,
  • 10 dkg őrölt dió (én most nem használtam).


A tehéntúrót elkevertem a cukorral, az olajjal, a tejjel és a citrom reszelt héjával. A sütőporral elkevert lisztet is hozzáadtam és jól összedolgoztam a tésztát. Fóliába csomagolva 1 órán át pihentettem, majd 40x40 cm-es lapot nyújtottam belőle. Megkentem dzsemmel, felcsavartam és ismét 1 órára hűtőbe tettem. Utána felszeleteltem, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, majd közepes lángon szép pirosra sütöttem. Meglepően nagyra nőttek, ezért össze is ragadtak kicsit.

6 Responses to “Tehéntúrós csiga birskörte dzsemmel ”

  1. Én még nem sütöttem ilyen tésztából, de elhiszem Neked, hogy finom. Egyszer kipróbálom.
    Nagyon szépek lettek a csigáid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gerdi, érdemes kipróbálni, mert nagyon jó lesz a tészta így.

      Törlés
  2. Nagyon guszta ! Tetszik a recept, valahogy nekem is könnyebb a gyomromnak ha nem élesztős tésztával készítem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen neked is Éva! Nekem is nagyon tetszik, mert a kelt tészta elég nehéz a gyomornak, ez könnyebb.

      Törlés
  3. Finom és könnyű a tésztája. Nekem német receptem van, csak az almás táska, ezer éve nem sütöttem, ebből látszik, hogy ezer éve nem néztem bele a szakácskönyveimbe :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor épp ideje belenézni és sütni valamit :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.