Leveles túrópogácsa

2015. január 15., csütörtök · Posted in , ,

Bevallom, még sosem sütöttem tehéntúróval sósat. Nálam a tehéntúró mindig cukorral és esetleg mazsolával van összepárosítva. A Váncza Kincses Receptkönyvben láttam meg ezt a receptet és nagyon kíváncsi voltam milyen lehet így. Elkészítettem, a tetejét megszórtam köménymaggal, mert nagyon szeretem az ízét és mondhatom isteni finom lett. A harmadik képen látszik, hogy leveles, ahogy a címe is ígéri.


Jó ez a recept, mert nem élesztős, ezért nem puffaszt. nem kell gyúrni, keleszteni. Én kockára vágtam, nem kerekre, mert halálom, amikor megmaradnak a kivágott helyen a szélek és újra kell gyúrni, tojással kenni stb. Így könnyebb, hamarabb megy. 


30 dkg vajat 30 dkg liszttel és 1 csomag Váncza-sütőporral deszkán nyomkodva összedolgozunk, majd 30 dkg friss tehéntúrót, ízlésszerinti mennyiségű sót adva hozzá, jól meggyúrjuk. A tésztát hatszor nyújtjuk és kicsire összehajtogatjuk. Az utolsó nyújtás előtt kendőbe tesszük és lehetőleg hideg helyen 1-2 óráig pihenni hagyjuk. Pihentetés után deszkán kisujjnyi vastagra végleg kinyújtjuk és közepes pogácsavágóval kiszúrjuk. Zsírozott tepsibe téve, tetejüket gondosan tojásságájával megkenve, forró sütőben sütjük. Könnyű, ízletes sütemény. 


Látszik, hogy leveles :)

6 Responses to “Leveles túrópogácsa”

  1. Ez biztos nagyon finom lehetett, látszik rajta.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szép lett! Biztos puha és finom...hmmmm......
    Kaphatok egy-két darabkát? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm neked is Csigabige és igen, küldöm. Nyisd az ablakot :)

      Törlés
  3. A hajtogatások között kell pihentetni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak az utolsó hajtogatás előtt kell pihentetni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.