Kenyértésztába csomagolt debreceni

2015. január 5., hétfő · Posted in , ,

Volt 6 darab debrecenim és gondoltam kipróbálom ezt a kenyértésztába csomagolást. Praktikus megoldás vacsorára, reggelire, mustárral, ketchuppal vagy egyéb savanyúsággal kitűnő eledel. 


Hozzávalók:
  • 6 db. debreceni (0,48 kg volt nekem),
  • 50 dkg liszt,
  • 25 g friss élesztő,
  • 250 ml langyos víz,
  • 1 egész tojás,
  • 2 evőkanál olaj,
  • 2 kk só,
  • 1 kk cukor.
A debreceniket megmostam és papír konyhatörlővel megtöröltem őket. A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam a többi száraz alapanyagot a cukor kivételével és jól összekevertem. 100 ml langyos vízben feloldottam a cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. A tojást felvertem, belekavartam az olajat és a liszthez adtam, majd hozzákevertem az élesztős vizet és a többi vizet szép apránként adagolva, könnyű tésztát gyúrtam belőle.


Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, majd kb. fél cm vastagra nyújtottam és 6 egyenlő, debreceni kolbász szélességű csíkot vágtam belőle. Becsomagoltam a kolbászokat és a képen látható tálba, amit előzőleg bőven kivajaztam, egymás mellé helyeztem őket. Előmelegített sütőben pirosra sütöttem őket.


Az elosztást és a formázást még tanulni kell, de igyekszem :)

6 Responses to “Kenyértésztába csomagolt debreceni”

  1. De guszta! Nagyon hasonlót sütöttem én is, finom :)

    VálaszTörlés
  2. Akkor ez olyan mint a hotdog ;-)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon jól néz ki, ki fogom próbálni. Köszönöm szépen a receptet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.