Duplán köménymagos leveles pogácsa

2015. január 31., szombat · Posted in , , ,


Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg fehér liszt,
  • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt,
  • 1 tojás,
  • 1 tasak száraz élesztő,
  • 1,5 ek só,
  • 2 ek 20%-os tejföl,
  • 0,7 dl tej,
  • 25 dkg 72%-os margarin,
  • 1 kk cukor.
Hozzávalók a kenézhez:
  • 5 dkg olvasztott margarin.
Kell még hozzá:
  • 1 tojás a kenéshez,
  • köménymag. 

A lisztet egy gyúrótálba tettem, hozzáadtam a sót, a száraz élesztőt, a cukrot és összekavartam. Beleszeleteltem a margarint, hozzáadtam a tejföllel elkevert tojást, majd a langyos tejet és tésztát gyúrtam belőle. Meleg helyen fél órát kelesztettem.

Utána lisztezett munkalapon vékonyra nyújtottam és megkentem az előzőleg megolvasztott és lehűtött 5 dkg margarinnal, megszórtam köménymaggal és összehajtottam. Ezt a műveletet három-, négyszer megismételtem. Utána fél cm vastagságúra kinyújtottam, megkentem tojással, késsel megrácsoztam, megszórtam köménymaggal és borospohárral kiszaggattam. Előmelegített sütőben megsütöttem.

4 Responses to “Duplán köménymagos leveles pogácsa”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.