Pudingos márvány sütemény

2014. december 28., vasárnap · Posted in , , ,

Ennek a receptnek alapjául Hankka receptje szolgált. Ő Pudingos-tejfölös süteményt készített. Nekem a tejfölt ki kellett hagyjni, mert féltem, nem fogja kibírni a szállítást, a kakaó helyett mákot használtam és meggyet is adtam hozzá, mert így kérték. Így ez lett belőle, ami a képen látható és isteni finom!


Hozzávalók a pudingos részéhez:

  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor,
  • 6 csapott evőkanál kristálycukor,
  • 8 dl tej,
Hozzávalók a tésztához:
  • 6 tojás,
  • 18 dkg kristálycukor,
  • 1 dl víz,
  • 1/2 dl étolaj,
  • 25 dkg finomliszt,
  • 1 csomag sütőpor,
  • csipet só,
  • 10 dkg darált mák
  • 1 üveg kimagolt meggy.
Először a pudingot készítettem el, ahogy Hankka is írta. A 2 tasak  pudingport egy csészébe tettem. A tejet kimértem és 3/4 részét beleöntöttem a pudingfőző edényembe. Hozzáadtam a cukrot és forralás közben kicsit kavargattam, amíg a cukor elolvadt a tejben. A pudingporhoz hozzáadtam a maradék tejet és csomómentesre kavartam, majd hozzáadtam a tejhez és pudingot főztem belőle. Utána folyamatosan kellett volna kavargatni, amíg kihűl, hogy ne képződjön bőr a tetejére. Ezt én szerencsésen elbuktam, mert időhiány miatt a tésztát kellett gyorsan készíteni és nem tudtam a pudingra kellőképp figyelni.  Bőr képződött többször is rajta, így a puding csomós lett, de szerencsére ez nem vevődött észre, mert megsült és nem érződött. Tehát, ha valaki ugyanígy jár, ne essen pánikba, nem tragédia.


Utána szétválasztottam a tojásokat. A fehérjékből kemény habot vertem és félretettem. A tojássárgákat habosra kavartam a cukorral, majd hozzáadtam a vizet és az olajat.
A liszthez hozzáadtam a sütőport, a sót és összekavartam. Apránként hozzáadtam a lisztes keveréket és csomómentesre kavartam. A habot nagyon óvatosan, kanállal beleforgattam a tésztába.
A tészta felét egy  sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem, és rászórtam a lecsepegtetett meggy felét. A tészta megmaradt feléhez hozzákavartam a 10 dkg darált mákot, majd ráöntöttem a tepsiben lévő masszára. Ráhelyeztem a maradék meggyet és kanalanként óvatosan, egyenletesen elosztva, rásimítottam a pudingot. Előmelegített sütőben  készre sütöttem.

Oszd meg, ha tetszik :)

8 Responses to “Pudingos márvány sütemény”

  1. De jól néz ki és biztosan finom is ezzel az ízkombinációval! :)

    VálaszTörlés
  2. Ó, ez a verziója is nagyon finom lehet ennek a sütinek, nagyon jó öltet a mák és a meggy! :)

    VálaszTörlés
  3. A meggy és a mák nagyon finom együtt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt kérték a gyerekek és pillanatok alatt felfalták :) Nagy sikere volt.

      Törlés
  4. Hmmm mennyei! Pudingosra szavazok én is, sokkal jobb a mákkal. Unokaöcsém ezt imádná.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.