Foszlós mazsolás kalács

2014. december 26., péntek · Posted in , ,

Karácsonyra két kalácsot sütöttem, az egyik mazsolás lett, a másik pedig diós. Most a mazsolás receptjét szeretném megosztani veletek. 

Hozzávalók:
  • 50 dkg fehér liszt,
  • 1 kocka friss élesztő (25 g),
  • 2 tojás sárgája,
  • 5 púpozott evőkanál kristálycukor,
  • 2 kávéskanál vaníliás cukor,
  • 1 citrom reszelt héja,
  • 80 g olvasztott margarin vagy vaj,
  • 1 mokkás kanál só,
  • 3 dl langyos tej (1,5 - 1,8%-os, de lehet 3,6-os is)
A töltelékhez:
  • 2 jó nagy marék mazsola
A kenéshez:
  • 1 tojás sárgája


A lisztet a keverőtálba tettem, hozzáadtam a sót, a cukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, a tojássárgákat. 100 ml langyos tejben egy kanál cukrot elkavartam, majd belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Utána hozzáadtam a liszthez, apránként adagolva hozzá a tejet, könnyű tésztát gyúrtam belőle. Akkor jó, ha már nem ragad és könnyen dolgozható. Ha kell még, adni kell hozzá még egy kevés lisztet.

A margarint vagy vajat megolvasztottam és hagytam kissé kihűlni, hogy ne legyen forró. Amikor a tészta már kellőképp meg volt gyúrva, apránként, kis adagokban elkezdtem hozzáadni az olvasztott zsiradékot és tovább gyúrni. Ennek az a lényege, hogy tényleg kis adagokban dolgozzuk bele a vajat vagy a margarint, ettől lesz foszlós. Egy kis adagot öntünk hozzá, addig gyúrjuk, amíg felveszi és nem lesz ragacsos. Ekkor ismét öntünk hozzá meg egy kicsit és ismét jól belegyúrjuk. Én kicsit elfuseráltam a mostanit, időhiány miatt és nem lett annyira szép.

Amikor megvoltam vele, letakartam és meleg helyen egy órát kelesztettem. Utána lisztezett deszkán finoman átgyúrtam, majd téglalap alakúra kinyújtottam. Megszórtam mazsolával úgy, hogy egyenletesen jusson mindenhova, majd feltekertem. Sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem, tetejét megkentem a tojássárgával, majd villával megszurkáltam a tetejét. Lassú tűznél addig sütöttem, míg a teteje szép barna lett. Ekkor kivettem, megszurkáltam és már nem kellett visszatenni.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.