Foszlós diós kalács

2014. december 30., kedd · Posted in , ,

Az a második karácsonyi kalácsom.


Hozzávalók:
  • 50 dkg fehér liszt,
  • 1 kocka friss élesztő (25 g),
  • 2 tojás sárgája,
  • 5 púpozott evőkanál kristálycukor,
  • 2 kávéskanál vaníliás cukor,
  • 1 citrom reszelt héja,
  • 80 g olvasztott margarin vagy vaj,
  • 1 mokkás kanál só,
  • 3 dl langyos tej (1,5 - 1,8%-os, de lehet 3,6-os is)
A töltelékhez:
  • 2 tojás fehérje 
  • 10 dkg darált dió,
  • 10 dkg cukor
A kenéshez:
  • 1 tojás sárgája
A tészta készítése ugyanaz, mint a Foszlós mazsolás kalácsnál. Amikor a tészta már megkelt, lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam és kb fél cm vastagra, téglalap alakúra nyújtottam. A tojásfehérjékből kemény habot vertem, hozzáadtam a cukrot és a darált diót. Ezt a tölteléket a tésztára kentem és feltekertem. Sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem, a tetejét megkentem  tojássárgával, majd villával megszurkáltam a tetejét. Lassú tűznél addig sütöttem, míg a teteje szép barna lett. Ekkor kivettem, megszurkáltam és már nem kellett visszatenni.

4 Responses to “Foszlós diós kalács”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.