Rácsos almás sütemény gazdagon

2014. augusztus 14., csütörtök · Posted in ,

Az almás sütemény nem a kedvencem, régebb meg sem ettem, de most kezdem szeretni. Kb. egyszer sütök évente, általában falun, amikor a tejesember hoz nekem ajándékba egy nagy szatyor nyári, hullóalmát, ami úgy nő, ahogy az Isten adta :) Ebből nagyon finom almás sütit készítettem most, még saját magamat is elvarázsoltam vele, annyira jól sikerült  :D

Hozzávalók a tésztához:
  • 30 dkg fehér liszt,
  • 20 dkg vaj,
  • 20 dkg kristálycukor,
  • 1 sütőpor,
  • 2 vanília,
  • 1 egész tojás,
  • pár ek gríz (búzadara).
A tetejére:
  • kb. 1 kg alma lereszelve,
  • 2 kk fahéj,
  • 2 ek cukor.

A tésztához való anyagokat egy tálba tettem és jól összedolgoztam, amíg könnyű tésztát nem kaptam belőle. Lehet kell még hozzá egy kevés liszt, hogy ne ragadjon (nekem kellett).  Utána a tésztát fóliába csavartam és egy órára a hűtőszekrénybe tettem pihenni. 
A lereszelt almát egy edényben feltettem dinsztelni. Kavargatás mellett addig dinszteltem, amíg annyi levet nem engedett, hogy ellepje. Ekkor levettem a tűzről, szűrőn átszűrtem. Ez nagyon fontos, mert ha a leve benne marad, a tészta "szalonnás" lesz, ugyanis sütéskor a tészta issza be.
Az egy óra lejártával kivettem a tésztát a hűtőből és 2/3 - 1/3 arányban elosztottam. A tepsit kibéleltem megvajazott sütőpapírral és kézzel beleegyengettem a 2/3 tészta részt. Ez a tészta annyira poronyú, hogy nem lehet sodrófával nyújtani, de nem is kell, mert könnyebb kézzel elegyengetni. Úgy csináltam, hogy a széleken maradjon jó 1,5 ujjnyi pereme, mert az alma kb. ennyi magas lesz. Megszórtam grízzel, hogy ha mégis engedne az alma levet, a gríz fogja fel ezt. Nem kell tőle idegenkedni, mert észre sem vehető, sőt, nagyon finom lesz, beleolvad a tésztába. Utána ráhelyeztem az almát és elsimítottam egyenletesen. Utána igyekeztem aránylag egyforma rácsokat sodorni a megmaradt 1/3 tésztából. Ez nem nagyon sikerült. Minden lett, csak arányos nem, de ez van, nem kiállításra készült a sütemény :) Ráhelyeztem a rácsokat, majd megszórtam fahéjjal és cukorral. Én nem cukroztam meg az almát (kivéve amit a tetejére szórtam), mert ez a nyári alma édes, nem kell hozzá cukor. 
Előmelegített sütőbe toltam és közepes lángon addig sütöttem, amíg a rácsok barnulni kezdtek.


One Response to “Rácsos almás sütemény gazdagon ”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.