Püspökkenyér

2014. március 30., vasárnap · Posted in ,

Még sosem sütöttem püspökkenyeret. Mindig csak nézegettem és gondoltam, hogy jó lenne egyszer sütni, de sosem vettem rá magam, a tegnapig. Most elkészítettem életem első püspökkenyerét, de sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a legnagyobbik kalácsformába tettem és lapos lett. De az íze isteni!

Hozzávalók:
  • 3 tojás,
  • 8 ek cukor,
  • 8 ek tej,
  • 4 ek olaj,
  • 1/2 csomag sütőpor,
  • 1 kk vaníliás cukor,
  • 30 dkg liszt,
  • 6 dkg dió.
A liszthez hozzáadtam  a sütőport és összekavartam. A tojásfehérjékből kemény habot vertem és félretettem. A tojássárgákat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kavartam. Hozzáadtam a tejet, a diót, és az olajat, majd az egész masszát óvatosan összekavartam. Végül kanállal, finoman, beleforgattam a tojáshabot. Sütőpapírral kibélelt kalácsformába öntöttem. Előmelegített sütőben, közepes tüzön szép, aranybarnára sütöttem. Nagyon gyorsan és könnyen el lehet készíteni.

2 Responses to “Püspökkenyér”

  1. Hát ez nagyon finom lehet! Még én sem sütöttem püspökkenyeret, ki kellene próbálnom, nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
  2. Innen nem tűnik laposnak jó formája van. Jöhetne reggelire egy vastag szelet egy pohár tejjel... <3

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.