Hagymás kenyér

2014. március 17., hétfő · Posted in ,

Nálunk mindenki szereti a hagymás kenyeret, ezért elég gyakran sütök ilyent.


Hozzávalók:
  • 60 dkg BL 55-ös kenyérliszt,
  • 1 csomag száraz élesztő,
  • 1 kávéskanál cukor,
  • kb. 3-4 dl langyos víz (nekem 3 dl-t vett fel),
  • 3 kávéskanál só,
  • 4 közepes fej vöröshagyma (felaprítva és olajon megpirítva),
  • 3 evőkanál olaj + amennyit felvesz a hagyma pirítása,
  • 1 kk őrölt kömény,
  • 1 kk pirospaprika.

A lisztet egy dagasztótálba tettem, beleszórtam az élesztőt, a sót, a cukrot, a köménymagot, a pisorspaprikát és összekavartam. Kevés olajon megpirítottam az apróra vágott hagymát és olajostól együtt hozzáadtam a liszthez. Jól összekavartam, hozzáadtam a 3 ek olajat, maj a langyos vízzel tésztát gyúrtam belőle.  Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. Utána lisztezett deszkán finoman átgyúrtam, két részre osztottam, veknit formáltam belőlük és egy éles késsel kicsit bevágtam a tetejüket. Majd sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem. Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.


2 Responses to “Hagymás kenyér”

  1. Nagyon guszta és finom lehet! Már kipróbáltam én is a hagymás ízesítéssel pirospaprikát nem tettem bele.Legközelebb kipróbálom én is így.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva! Lehet bele tenni nyugodtan, mert finom lesz :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.