Pizzaszósz házilag

2013. szeptember 3., kedd · Posted in ,

Soha nem voltam oda a ketchupért, most sem vagyok. Az üzletit meg végképp elkerülöm, mert sajnos semmi köze a paradicsomhoz, nagyon egészségtelen. Viszont a pizzához és a focacciahoz kell valami szósz, így elkészítettem a sajátomat. Ezt kizárólag a pizzára és a focacciara fogom kenni, de aki szereti, az spagettihez, vagy bármihez használhatja, ugyanis nagyon finom.


Hozzávalók:
  • 85 dkg paprika ledinsztelt állapotban,
  • 3 nagyobb fej hagyma,
  • 10 cikk fokhagyma,
  • 2,5 L házi paradicsomlé,
  • 10 szem bors,
  • 3 babérlevél,
  • 1 csipet őrölt köménymag.
A ledinsztelt paprikát, a darabokra vágott hagymát és a fokhagymát a blenderbe tettem és péppé dolgoztam. A lábasba öntöttem, hozzáadtam a fűszereket, a paradicsomlevet és kavargatva addig főztem, amíg a leve nagyjából elfőtt és pépes lett.
Nem adtam hozzá se sót, se cukrot, mert a paradicsomlét mi tettük el és abban már volt só és egy kevés cukor is. 

Utána üvegekbe töltöttem, minden üvegbe szórtam egy nagyo kevés szalicilt, lekupakoltam és száraz dunsztba tettem másnapig, ott hagytam kihűlni.

4 Responses to “Pizzaszósz házilag”

  1. Kérnék szépen pár üveggel a kamrámba ;-)...én nagyon szeretem, vagyis szeretném, de a pocim nem bírja a boltit. A bio meg nagyon hagymás. Régebben mindenre tettem, a húsra, tésztára, vajas kenyérre, sült krumplira hmmmm...éppen csak a tejbegrízre nem :-)

    VálaszTörlés
  2. Én sem használok rengeteg ketchupöt, de azért pár üveggel én is szoktam készíteni:)
    A te változatod is jól hangzik:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.