Rebarbara kompót

2013. június 7., péntek · Posted in ,

Ezzel a bejegyzéssel kicsit lobbiznék a rebarbarafogyasztás mellett. Mások már megírták előttem, ezért én most egy kis részletet teszek közzé és a linket, ahol erről lehet olvasni. 

Nálunk nagy kedvenc, nagymamám tanított meg minket a fogyasztására és azóta is fogyasszuk kompótnak és süteménynek elkészítve. Itt van a rebarbarás sütemény recept, ami isteni finom. 

Ha hazánk nem lenne úgy elkényeztetve egészségesebbnél egészségesebb gyümölcsökkel, bizonyára többen "fanyalodnának" a rebarbarára. Különösen a változatos kedvelőinek és a tavaszi tisztítókúrák híveinek tartogat hasznos összetevőket e különös zöldség.

Hozzávalók 3 liter kompóthoz:
  • 4 - 5 szál megtisztított rebarbara szál,
  • víz, 
  • kevés cukor, vagy megfelelő édesítő,
  • kevés fahéj,
  • szegfűszeg, vagy szegfűbors, vagy mindkettő.
A rebarbaraszárakat megmostam, lehúztam a héjukat és 1 cm-es darabkákra vágtam. Kb. 3 liter vizet feltettem főni, hozzáadtam a fűszereket és amikor forrt a víz, hozzáadtam a rebarbarát. Pár percig (max. 3 perc) hagytam főni, nem kell agyonfőzni, mert hamar megpuhul. Leoltottam a tüzet alatta és belekavartam a cukrot. A rebarbara savanykás, de  nem kell agyoncukrozni, mert amit nyerünk a rebarbarával, elrontjuk a cukorral. Savanyú nyári, frissítő italnak kell elfogadni. Hűtőben pár napig tárolható.

6 Responses to “Rebarbara kompót”

  1. Szeretjük nagyon mi is! Pont most lett kész a rebarbarás pitém:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem én is, bár kompótnak nem, csak dzsemnek készítettem eddig, sajnos az idén tönkrement a rebarbaránk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki a kompótot is, mert nagyon finom.

      Törlés
  3. Nagyon szeretjük a rebarbarát, szerintem sokan nem ismerik még mindig, pedig tényleg érdemes többet fogyasztani belőle:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyú, remélem általunk megismerik többen :) Én is kívánok Nektek kellemes hétvégét!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.