Kakaókrémes keksztorta

2013. június 1., szombat · Posted in , ,

Vio blogján láttam ezt a receptet és nagyon megtetszett, így elkészítettem. Köszönöm szépen neki itt is.  Multumesc mult Vio!



Hozzávalók:
  • keksz,
  • 4 tojás,
  • 7 ek. cukor,
  • 2 ek kakaó,
  • 1 ek liszt,
  • 1 vaj. 
A locsoláshoz:
  • víz,
  • 2 kk vaníliás cukor.
A tetejére:
  • dió vagy színes apró cukor, mazsola vagy ami van otthon



A tojásokat habosra kavartam a cukorral, hozzáadtam a kakaót és a lisztet és csomómentesre kavartam. Egy zománcos lábasba tettem és lassú tűzön addig kavartam, amíg megvastagodott. Akkor jó, ha kavarás közben már lehet látni az edény alját. Amikor elérte a kellő sűrűséget, félrevettem a tűzről, hozzáadtam a vajat, és addig kavartam, amíg beleolvadt. Utána hagytam kicsit kihűlni, majd hűtőbe tettem. 

Készítettem egy szirupot vízből és 2 kk. vaníliás cukorból. Nem kell nagyon agyoncukrozni, mert a keksz is édes valamennyire és a krémben már van 7 ek cukor. A kekszeket belemártottam a szirupba és rétegeztem. Egy sor keksz, egy sor krém ismétlésével "felépítettem" a tortát.

Nekem úgy jött ki a lépés, hogy pont krémmel fejeztem be és volt megmaradva a diótortától még egy kevés dió, így rászórtam, de lehet szórni rá bármit: cukorkát, csokireszeléket, kókuszreszeléket stb.

Pár órára hűtőbe tettem, hogy összeálljon. 
U. I. 480 g kekszet vettem, ehhez a tortához 50 db kekszet használtam 5x10-et és megmaradt még  11 db keksz.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.