Grízkrémes kakaós torta

2013. április 25., csütörtök · Posted in , ,


Az eredeti receptet Gabriellánál láttam. Eredetileg én is sütit akartam sütni, de vidéken voltam és az ottani tepsi nem volt megfelelő, így kerestem egy lábast és torta lett belőle. Tortának is nagyon finom, ajánlani tudom mindenkinek.

Hozzávalók a tésztához:
  • 5 tojás
  • 20 dkg kristálycukor
  • 0,8 dl tej    
  • 0,8 dl olaj
  • 2 csapott evőkanál kakaó (cukrozatlan)
  • 20 dkg liszt
  • 10 g sütőpor



A krémhez:
  • 8 dl tej
  • 5 evőkanál gríz
  • 25 dkg puha vaj
  • 15 dkg cukor
A tetejére:
  • kakaó
A krém: a tejhez hozzáadtam a 15 dkg cukrot, forráspontig kavartam, majd hozzáadtam a grízt és sűrűre főztem.  Folytonos kavargatás mellett hagytam hűlni. Erre nagyon kell vigyázni, mert ha bőre keletkezik és belekavarjuk, akkor bogos lesz. Amikor már eléggé kihűlt, belevágtam a vajat és addig kavartam, amíg egyenletes krémet nem kaptam. 
A tészta: a tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a tejet, majd az olajat, és jól elkevertem. A lisztet összekevertem a kakaóval és a sütőporral és hozzákevertem a tojásos masszához, végül óvatosan hozzákevertem a tojások felvert habját.
Sütőpapírral kibélelt lábasba öntöttem és megsütöttem. A kihűlt lapot kettévágtam, a krém felét az alsó lapra kentem, óvatosan ráhelyeztem a másik felét és a tetejét megkentem a maradék krémmel, majd megszórtam kakaóval. Szándékosan nem vontam be az egészet krémmel. Pár órára hűtőbe tettem, hogy összeálljon. 

Nagyon könnyű, laza tortalap lett belőle, megtartom a receptet mindenképp.

21 Responses to “Grízkrémes kakaós torta”

  1. Szívesen kóstolnék belőle, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Sajnos nem maradt belőle, egyébként szívesen küldenék :)

      Törlés
  2. Biztos nagyon finom, ki fogom próbálni, köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  3. Szép is, és biztosan finom is. :) Jó ötlet volt kerekre sütni, tortaként is megállja a helyét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka, nálam előfordul, hogy kerekre sütök bizonyos sütiket és eddig még nem csalódtam.

      Törlés
  4. De jó ötlet! Így olyan más lett ugyanaz a süti! :-))

    Én mégis adnék Neked egy díjat, pontosan ezen törekvéseid miatt! :-)) Nézz be hozzám érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon sokféleképp el lehet készíteni ugyanazt a receptet és ez a legjobb a gasztronómiában :)

      Köszönöm szépen a díjat!

      Törlés
  5. Nagyon szép laza lett a kakaós tészta, jó a receptje ;-) , grízzel, krémmel mindennel megenném :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a laza tésztáért és a grízes krémért választottam :)

      Törlés
  6. Hasonlót én is készítettem és biztos tuti befutó, a lágy krémmel és a kakaós piskótával:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tésztája isteni, a krémet meg a végtelenségig lehet variálni.

      Törlés
  7. Nagyon guszta lett így tortaként, na és biztosan finom is! Nézzél be hozzám, van számodra egy kis meglepi:)

    VálaszTörlés
  8. Én is sütöttem már hasonlót, de sütinek. nagyon mutatós így tortaként!
    Ha ellátogatsz hozzám, egy kis "meglepetésben" lesz részed:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Gerdi, hogy gondoltál rám :)

      Törlés
  9. Gerdinek köszönhetem, hogy hozzád találtam! Köszönöm a recepteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy itt vagy, öröm számomra! :)

      Törlés
  10. Megállja a helyét tortaként is, nagyon jól néz ki. Örülök, hogy megsütötted és hogy ízlett. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.