Fahéjas lengyel perec

2013. február 10., vasárnap · Posted in ,


Hozzávalók:
  • 550 g liszt,
  • 100 g margarin,
  • 250 ml tej,
  • 25 g friss élesztő,
  • 75 g cukor,
  • 1 csipetnyi só, 
  • 1 vanília.
 A kenéshez:
  • 50 g félig olvasztott margarin,
  • 1 ek őrölt fahéj
  • 1 ek cukor,
  • 1 vanília
A locsoláshoz:
  • 100 ml víz,
  • 2 ek cukor.
A tejet meglangyosítottam, hozzáadtam egy kanál cukrot, elkevertem benne az élesztőt és hagytam felfutni (kb. 10 perc). A lisztet, a cukrot, a sót és a vaníliát egy tálba tettem, hozzáadtam az élesztős tejet, összekavartam, majd hozzáadtam az olvasztott (de nem forró) margarint és meggyúrtam. Meleg helyen, letakarva duplájára kelesztettem.


A tésztát kétfelé osztottam. Lisztezett deszkán fél centi vastagságú, téglalap alakúra nyújtottam. A félig olvasztott margarinhoz hozzáadtam a cukrot, a vaníliát, és az őrölt fahéjat, összekavartam és rákentem a tészta felére. Óvatosan összehajtottam és csíkokra vágtam, majd a fenti képen látható módon pereceket készítettem. Megint be kell vallanom, hogy ezt is gyakorolni kell, mert három perec lett elfogadható, a többinek a formája bizony nem a legjobb, de igyekszem :)
Előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Miután kivettem, meglocsoltam a cukros sziruppal. 

7 Responses to “Fahéjas lengyel perec”

  1. Megint nagyon finom perecet készítettél. Nyitva az ablak, egyt várok. Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  2. Finomat készítettél,ezt is szeretjük nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Nem is annyira a formája a lényeg, hanem az íze! :) Azzal pedig biztosan nincsen semmi baj, nagyon finomságosnak tűnik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ízével nincs baj, de azért, ha az ember lánya az asztalra tesz valamit, annak formája is kell legyen :)

      Törlés
  4. Na majd gyakorlod a formázást:) De fahéjjal isteni lehet:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.