Tehéntúrós sütemény

2013. január 20., vasárnap · Posted in

Ez egy a Dr. Oetker tehéntúró dobozán található recept, kicsit módosítva. Pontosabban a krém, amit én elkészítettem, csak fél adag, ugyanis soknak találtam az eredeti receptben előírt mennyiséget. Szerintem az általam elkészített mennyiség bőven elég. 


Bevallom nem szoktam ilyen márkás tehéntúrót vásárolni, általában a kimérőst veszem a képviseleti üzletben, de most volt akciós és így már nagyon megérte. Amikor kibontottam a vedret és megkóstoltam, azt hittem álmodok:) Életemben nem ettem ilyen finom tehéntúrót! Kenyérre kenve lehet enni annyira krémes és egyáltalán nem savanykás. Ez valami csoda!


Hozzávalók a tésztához:
  • 250 g liszt,
  • 1 kk sütőpor,
  • 120 g cukor,
  • 1 vanília cukor,
  • 1 tojás,
  • 125 g margarin,
  • 1 késhegynyi só.
Hozzávalók a krémhez:
  • 500 g Dr. Oetker 15%-os tehéntúró,
  • 250 g margarin,
  • 3 tojás,
  • 150 g cukor,
  • 1 vanília cukor,
  • 1,5 evőkanál liszt,
  • 100 g mazsola,
  • 1 citromeszenc (én nem használtam).
A tészta készítése: a lisztet egy tálba tettem, hozzáadtam a sütőport, összekavartam, aztán hozzáadtam a többi anyagot is és a mixer dagasztójával jól összedolgoztam. Egy kerek labdát formáltam belőle, fóliába tekertem és 30 percre hűtőbe tettem pihenni. Utána kinyújtottam és egy kimargarinozott, kilisztezett sütőpapírral kibélelt tepsibe (35×25 cm) helyeztem. Előmelegített sütőben félig megsütöttem. Utána kivettem és hagytam kihűlni. Amíg hűlt, elkészítettem a krémet.
A krém készítése: a tojásokat szétválasztottam és a fehérjékből kemény habot vertem. Egy másik tálba tettem a margarint, a tehéntúrót, a tojássárgákat, a cukrot, a vanília cukrot, a lisztet és addig kavartam a mixerrel, amíg sima krémet nem kaptam. Ekkor hozzáadtam a mazsolát is és összekavartam. Majd végül óvatosan beleforgattam a habot, de ezt már csak kanállal, nehogy összetörjem. Ekkor az egészet a tészta tetejére öntöttem, elegyengettem és visszatettem sülni. 45 – 50 perc alatt, közepes lángon szép pirosra sül. Tálaláskor szórhatunk rá porcukrot, de én sosem szoktam.
Nagyon jó recept, kicsit bonyolultnak néz ki első látásra, de nem kell félni tőle. Az íz magáért beszél.

6 Responses to “Tehéntúrós sütemény”

  1. Szerintem is jó recept, a tehéntúró garancia rá.
    A töltelék is elég rá, jó vastag a túróréteg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1 kg tehntúró és 6 tojás sok lett volna rá.

      Törlés
  2. Nálunk is bejön a túrós süti, minden variációban:)

    VálaszTörlés
  3. Helyes kis sütike, finom lehet! :) Nem is tudtam, hogy van ilyen márkájú túró, jó tudni, pláne, hogy ilyen finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Én sem tudtam, de ezután figyelni fogom, mert ha akciós, akkor megéri venni, mert nagyon finom.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.