Paradicsomleves grízgaluskával

2012. október 16., kedd · Posted in ,

Ezt a levest régebb mindig rizzsel vagy apró tésztával készítettem, mert nem voltam képes megtanulni grízgaluskát készíteni, pontosabban lusta voltam nekifogni. Most viszont rászántam magam és nem bántam meg, mert elsőre nagyon finom, ép, egészséges és puha galuskákat sikerült készítenem. Ezután már csak így fogom készíteni.


Hozzávalók a leveshez 4 személyre:
  • két közepes sárgarépa,
  • egy hagyma,
  • só,
  • fél liter paradicsomlé (én házilag befőzött paradicsomlevet használtam),
  • kevés cukor (ízlés szerint, de ez elhagyható).
Hozzávalók a grízgaluskához:
  • 2 db tojás (én szép sárga házi tojást használtam :) ),
  • gríz, amennyit felvesz (itt bevallom a tojás nagyságától is függ és rá kell érezni),
  • kevés só.
A sárgarépát megmostam, megtisztítottam és karikára vágtam, majd a megtisztított hagymával feltettem főni annyi vízben, amennyi levest szerettem volna. Ebből természetesen párolog el majd a fövés során, de pótolandó a fél liter paradicsomlével. Amikor a sárgarépa már majdnem megfőtt, felvertem a tojást, folyamatos kavargatás mellett hozzáadtam a megfelelő mennyiségű grízt és sót, majd  egy evőkanállal apró galuskákat szaggattam belőle a fövő vízbe. Megvártam amíg megfő a galuska, utána hozzáadtam a paradicsomlevet és ízlés szerint sóztam és édesítettem. Hagytam fellobbanni és utána már tálaltam is.

One Response to “Paradicsomleves grízgaluskával”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.