Harmonika kalács

2012. augusztus 3., péntek · Posted in ,

Az egész úgy kezdődött, hogy megláttam egy olasz videót a Harmonika kenyérről  (Il pane a fisarmonica) és nem hagyott nyugodni. Elkészítettem és azóta állandó jelleggel kérik tőlem a családom tagjai. Aztán rövid időre rá megjelent Illéskrisznél a kalács-, vagyis az édes változata, a Címetes lap kalács. Azzal is úgy jártam, mint a kisgyerek a kirakatban meglátott macival. Nem ment ki a fejemből és íme, végül megsütöttem. Nagyon finom, csak ajánlani tudom.



Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt,
  • 2,5 dkg friss élesztő,
  • 2 dl langyos tej,
  • 5 dkg puha vaj,
  • 5 dkg cukor,
  • 1 tojás,
  • 1/4 mokkáskanál só.
A töltelék:
  • 2 ek olaj + amennyit még felvesz a kenés
  • 4 púpos evőkanál cukor
  • 4 evőkanál kakaó
  • 5 dkg mazsola. 
Az élesztőt kevés langyos cukros tejben felfuttattam, majd a többi hozzávalóval, kelt tésztát dagasztottam. Zacskóba téve, letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. Ezután a tésztát gyengén átgyúrtam, két részre osztottam. Mindkét részt téglalap alakúra nyújtottam, megkentem olajjal, rászórtam a kakaót és a mazsolát. 


A felső felét, szélét megkentem olajjal.


Összehajtottam és kicsit rányomtam.


Megkentem a felső felét olajjal.


Egyenletes szeletekre vágtam (pontosabban próbáltam :))).


Sütőpapírral kibélelt kalácsformába, lábra állítottam a szeleteket úgy, hogy egy olajozott felületre egy olajozatlan kerüljön. A maradék kakaós cukrot, ami kiesett a gyúródeszkára, késsel összegyűjtöttem és rászórtam a tésztára. Előmelegített sütőben lassú tűzön pirosra sütöttem. 


6 Responses to “Harmonika kalács”

  1. A kenyér isteni,már többször sütöttem én is,csak még a blogra nem került fel:)) De ezt is kipróbálom,nagyon guszta lett:))

    VálaszTörlés
  2. Guszta nagyon, és nagyon finom is lehet, jól hangzik a recept! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is elkészítettem, csak ajánlani tudom, nagyon finom és mutatós.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszik ez a csodálatos recept! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.