Egy egész más világba csöppentem

2012. augusztus 20., hétfő · Posted in

Igen, így van. Egy egész más világba csöppentem. Nem gasztro, nem a smink, haj, körömlakk vagy fashion világa.

Én egy olyan családban nőttem fel, ahol mindenki szerette, becsülte és értékelte a könyvet, és természetesen teszi még most is,  beleértve azokat is, akik az élet akkori nehézségei miatt csak azt a kötelező 7 osztályt tudták kijárni. Nagymamám a háború idején négy gyereket nevelt szinte egyedül, éjszaka varrt, nappal gyereket nevelt és háztartást vezetett. A szűkölködés ellenére is jutott pénz egy-egy könyvre. Mindig szeretett olvasni, azt már csak zárójelben említem, hogy a szemüveglencséje −18 – as volt. Rengeteg verset, éneket tudott. Megtanított bennünket is a szépre, a jóra. Vigyázott arra, hogy szépen beszéljünk, gyarapítsuk a szókincsünket.

Gyerekként én sem voltam különb (gondolom). Sokszor unalmasnak tűnt az olvasás, nem volt türelmem hozzá. Emlékszem mindig olyan könyveket választottam, amiben sok volt a párbeszéd. A hosszú, nehézkes leírások untattak, többször előfordult az is, hogy átugrottam őket. Aztán „megjött az eszem”, elkezdtem én is rendszeresen olvasni, aztán később könyveket vásárolni (hiába, fel kell nőni a feladathoz). A szüleim próbáltak rávezetni az irodalomra, a tartalmilag értékes könyvekre. Tiniként inkább a krimik érdekeltek, bármennyire is tiltották tőlünk. Persze a papa bevallotta, hogy annak idején ő is a krimit „falta” és tőle is tiltották. Most már ezzel az ésszel valamennyiben igazat adok neki. A krimi is jó, érték, de nem kell leragadni a kriminél.

Azt is el kell mondanom, hogy én egy olyan országban nőttem fel, ahol hosszú éveken keresztül napi 3 óra adás volt a tévében, ami 1 óra híradóból állt, amiben az államelnököt dicsőítették, aztán következett valami pocsék film, ami többnyire a kommunizmus építéséről szólt. Ezek mellett bőven maradt idő olvasásra. Magyar könyveket nem nagyon lehetett kapni, de azért mindig megtaláltuk a módját annak, hogy beszerezzünk, kölcsönkérjünk vagy könyvtárból kikölcsönözzünk könyveket.

Mára már rengeteg könyvünk van, nem tudom pontosan mennyi van, de azt igen, hogy egy festés alkalmával két napra volt szükséges ahhoz, hogy visszategyünk minden könyvet a polcra. Ha költözni kellene, a ruhákat egy-kettő összepakolnám, de a könyvekkel bizony nagy bajban lennék.

Az olvasott téma korfüggő, ezzel tisztában vagyok és ez így van rendjén. Az ember változik, változnak az ízlései is. Most már inkább érdekel a történelem, a leírások, a kutúra stb.

Kb. másfél éve vagyok blogger. Kezdtem a fogyis világban amiről nagyon rossz véleményem van és kiléptem belőle. Folytattam a gaszto világgal, aminek most is tagja vagyok. Szeretem, csinálom, de nem ez vezérel. Pontosabban nem azért sütök – főzök, hogy legyen mit kitenni a blogra. Van olyan, hogy hetekig nem készítek újat és egy ideig szünetel a blogírás. Annyira nem érdekel, hogy állandó új kihívások után nézzek csak azért, hogy mindig újat tudjak mutatni. Nálam az egészséges ételek vezetnek, ezért sok minden hiányzik a blogról. Én ennyit tudok nyújtani a gasztro blogger világnak.

Nemrég nézelődve a blogger világban egyre több könyves bloggal találkoztam. Láttam, hogy egy egész nagy társaság. Nagyon szép blogokra bukkantam és nagyon megtetszett.

Sajnos ebben a rohanó világban egyre kevesebb az időnk, ez tény. Viszont az a mondás is igaz, hogy az embernek arra van ideje, amire akarja. Beismerem, sokszor könnyebb bekapcsolni a tévét és nézni, vagy hallgatni, mert nem annyira megerőltető, mint az olvasás. A tévé is fontos és kell, hisz sok mindent megtudunk onnan, viszont tudni kell megválogatni azt, amit megnézünk. Rengeteg a szemét adás, a manipuláció és könnyen áldozatul lehet esni, rabjává lehet válni. Én is szeretem a filmeket, de mértékkel.

A másik aggasztó jelenség, amit észre lehet venni manapság az az, hogy sajnos, ha így folytatjuk, hamarosan nem fogunk tudni beszélni, még az anyanyelvünkön sem. Egyesek tudják, mások most fogják megtudni rólam azt, hogy kissé allergiás vagyok a nem helyes beszédre. Lehet, hogy ezért most többen negatív véleménnyel lesznek rólam, de vállalom. Itt vagyok, meghallgatom a kritikát is, nem fogom kitörölni. Fórumokon szoktam látni (de a való életben is bőven akad rá példa) ilyeneket: csiripöri, koviubi, melegszenya, noki, sali stb. Most csupán a gasztro „szókincsből” idéztem, de sajnos tudnám még sorolni (lábcsi, szemcsi, naci, kecó, teló, telcsi, fülcsi, fürcsi, pálesz stb.) Persze, néha jó poénkodni, de sajnos vannak olyanok, akik csak így képesek beszélni, mert másképp nem tudnak, kimondani a szavakat teljes egészükben nagyon megerőltető. Részemről ez nem helyes és igyekszem távol tartani magam ettől a „műfajtól”, sőt, a gyerekeket is erre tanítjuk.

A fent említett csiripöri-koviubi világhoz képest a könyvbloggerek világa egy virtuális paradicsom. Nagyon értékelem azt a szókincset, amit ott lehet találni, sokat lehet tanulni belőle. A másik előny az, hogy nagyon nagy a kínálat, mindenki mást olvas és mutat be, így nagyon sok értékes könyvajánlóról lehet olvasni. Nagyon megtetszett ez a világ és nemrég elhatároztam, hogy én is indítok egy könyves blogot, amin azért lesz filmbemutató is.

Most mielőtt még valaki félreértene, pontosítok: nem a könyves blogomat szeretném itt nagy hévvel reklámozni, hanem megosztani az olvasóimmal azt, ami mostanában foglalkoztat és egyben kicsit lobbizni amellett, hogy ők is bekapcsolódjanak a könyvbloggerek világába. Tudom, ez is időt vesz fel, de nem kell minden nap foglalkozni vele, ez egy hosszú lejáratú dolog. Ha valaki olvas és értékeli a könyvet, az hátha kedvet kap megosztani velünk a véleményét.

A könyv  számomra egy igazi és örök érték marad. Igyekszem időt szakítani az olvasásra is, még akkor is, ha naponta csak 2 oldalt tudok elolvasni.

Köszönöm, hogy elolvastad és remélem lesz hozzászólás is (még akkor is, ha kritikus). :)

8 Responses to “Egy egész más világba csöppentem”

  1. Valóban arra szakítunk időt még ebben a rohanó világban is, amire akarunk, amit értéknek tartunk. Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek és gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Hej, de nagyon igazad van! Nem csak az anyanyelvemen, de még németül is idegesít, ha valaki ilyen hányaveti módon beszél vagy ír. Bevallom, kommentekben én is szoktam amolyan, "hangutánzó, hangulatfestő" kifejezésekként, szavakat használni, ami a mai szlengben oly gyakori. De a blog írásakor már a kerek, egész és magyaros mondatokra törekszem. És abban az élményben még nem is volt részed, amikor külföldre szakadt hazánk lányai a német szavakat magyarul ragozva egy iszonyú keveréknyelvet használnak. Nálunk, ha valaki elkezd egy mondatot, teljesen mindegy melyik nyelven, azon is kell befejeznie. Hogy tudja helyesen kifejezni magát. Mindkettő vagy éppen három nyelven.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem csak én látom így a dolgokat. De jó lenne, ha azt tudnám mondani, hogy nem volt részem abban, amit írtál. Drága rokonaim kiköltöztek Németországba és pár évre rá, amikor hazajöttek, már "nehezen ment" nekik az anyanyelvük. Rongyrázás, semmi más. Nyugdíjas fejjel az ember nem felejti el az anyanyelvét.
      Vegyes házasságban pedig szerintem is az a helyes, hogy mindegy milyen nyelven beszélnek a szülők és a gyerekek, de egy nyelven tegyék, ne keverjék.

      Törlés
  3. Teljesen egyetértek veled, az iskolában, és azon kívül is igyekszem arra nevelni a gyermekeket, hogy ne úgy beszéljenek, ahogy te írod.
    Könyvesblog írásán én is gondolkodtam, csak nem tudom, bírnám -e mindkettőt. Imádok olvasni, én sem tudom már hogy hány könyvem van:)

    VálaszTörlés
  4. Kati! A könyves blog nem egy olyan mint a gasztro. Könyvet nem olvasol minden nap, pontosabban nem olvasol el minden nap 1 könyvet, hogy írni kelljen róla. Tehát heti egyszer, havi egyszer vagy kétszer számolsz be egy könyről, vagy épp bemutatod azt, amit "zsákmányoltál". Nem annyira időigényes és szerintem nagyon értékes dolog.

    Én arra bíztatlak, hogy nyisd meg, meglátod nem bánod meg. Ráadásul belekerülsz egy körbe, ahol sokat tanulhatsz mások blogjából.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon teszik amiket írtál, annál is inkább, hogy én is nagy könyvmoly vagyok! Megkérhetlek, hogy jelezd nekem ha beindult az új blogod? Szívesen körülnéznék a könyves berkekben is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves teller-cake, örülök, hogy így látod. Íme a blogom, remélem neked is lesz, ha igen, akkor kérem a címét :)

      http://olvaso-naplom.blogspot.com/

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.