Tehéntúrós palacsinta

2012. június 11., hétfő · Posted in


Hozzávalók 11 nagy palacsintához:
  • 20 dkg liszt,
  • 2 egész tojás,
  • 1 csipet só,
  • 3 dl 1,5%-os tej
  • 1,5 dl víz,
  • 2 evőkanál olaj + pár csepp a sütéshez.
A krémhez:
  • 0,5 kg zsírszegény tehéntúró,
  • 10 dkg cukor, 1 egész tojás.
A tetejére:
  • savanykás lekvár, én ribizlit használtam.
A tésztához valókat robotgéppel összekavartam. Egy nagy méretű teflonba pár csepp olajat tettem és felforrósítottam, majd egyenként megsütöttem benne a palacsintákat. Nem kell nagyon megsütni, mert a sütőben is sülni fog és, ha már az első sütéskor készre sütjük, akkor a sütőben meg fog égni. A krémhez valókat robotgéppel összedolgoztam, addig kavartam, amíg egyenletes, csomómentes krémet kaptam. Utána a palacsintákat egyenként megkentem és az alábbi képen látható vekni technikával felcsavartam és kivajazott jénaiba tettem.


Közepes lángon kb. 20 percig sütöttem. Ribizlilekvárral tálaltam.

3 Responses to “Tehéntúrós palacsinta”

  1. De takaros kis palacsintabatyuk:-) Hogy a család ezt hogy szereti! A jövő héten szabin leszek, aztán sütök nekik, hadd örüljenek.

    VálaszTörlés
  2. Azt még nem is mondtam, hogy nekem mennyire tetszik a blogod "ruhája"! Mikor idejövök, mindig nézem egy darabig. Olyan kedves, bájos, nyugis.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen és örülök, hogy tetszik. Én is ezért választottam, ezek szerint jól választottam :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.