Lekváros kifli

2012. május 29., kedd · Posted in , ,

Gerditől loptam az alapötletet, innen. Kicsit megreformáltam, az igaz :) Nagyon szeretem Gerdi sütijeit, mert olyan "normálisak" és finomak. Gerdi, ha majd olvasod ezt, akkor hálás köszönet érte!


Hozzávalók a tésztához:
  • 70 deka liszt,
  • 10 dkg margarin,
  • 5 ek. cukor + 1 ek. az élesztő felfuttatásához,
  • 3 - 4 dl tej,
  • 2 vaníliás cukor,
  • 1 kocka friss élesztő (25 g),
  • 1 csipet só.
A töltelékhez:
  • málnalekvár.
A tetejére:
  • kevés tej,
  • kevés cukor.



Az élesztőt 1 dl langyos tejben 1 ek. cukorral felfuttattam. A tésztához valókat egy tálba tettem, kissé összedolgoztam, aztán hozzáadtam az élesztős tejet és a maradék tejjel jól összegyúrtam. Meleg helyen duplájára kelesztettem. Utána lisztezett munkalapon kissé átgyúrtam. Diónyi darabokra vágtam. Mindegyik darabot kerekre nyújtottam, megkentem lekvárral, felcsavartam, tetejüket meglocsoltam tejjel, szórtam rá egy kevés cukrot és közepes lángon, sütőpapírral kibélelt tepsiben pirosra sütöttem.

5 Responses to “Lekváros kifli”

  1. Nagyon guszta, ínycsiklandó!

    VálaszTörlés
  2. Martinelli, olvasom:-) Most kerestelek meg végre, s milyen jó érzést okoztál nekem máris:-) Köszönöm a szép szavakat!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta ez a kifli, ki fogom majd próbálni!! Mindegy, hogy milyen lekvárt teszek bele, nem folyik ki?

    VálaszTörlés
  4. Én házi málnalekvárt tettem bele, ami kenhető volt, nem folyós. Mindenképp valami vastagabb kell bele, mert ami nagyon híg, az kifolyik és oda is ég.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.