Kakaós briós teljes kiőrlésű lisztből

2012. május 29., kedd · Posted in , ,

A receptet Gabriellánál láttam meg és nem hagyott nyugodni. Végül engedtem a csábításnak és megsütöttem. Nem volt szándékos a teljes kiőrlésű liszt használata, de amikor nekifogtam, akkor láttam, hogy fehér liszt nincs elég. Nagyon jó lett így is, igaz nem annyira mutatós, de egészséges.



Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg teljes kiőrlésű liszt 
  • 2 dkg élesztő
  • 7,5 dkg cukor
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg puha margarin 
A töltelékhez:
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál kakaópor (cukrozatlan),
  • 1 kávéskanál fahéj.
A tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • pici tej vagy tejszín
  • csipet cukor.

A langyos tejben egy kanál cukorral felfuttattam az élesztőt.  A lisztet és a margarint egy tálba tettem, hozzáadtam a cukrot, jól összekavartam, majd hozzáadtam az élesztős tejet és jól összedolgoztam. Meleg helyen hagytam duplájára kelni. Utána lisztezett gyúródeszkán finoman átgyúrtam és téglalap alakú tésztát nyújtottam belőle. Rászitáltam a kakaót, a fahéjat, rászórtam a cukrot és felcsavartam, majd csiga alakúra tekertem. Sütőpapíros kerek tepsibe tettem, megszurkáltam a tetejét, megkentem tojással és szórtam rá egy kevés cukrot. Majd előmelegített sütőben megsütöttem.


One Response to “Kakaós briós teljes kiőrlésű lisztből”

  1. Szerintem teljes kiőrlésű lisztből is finom. Mi már nagyon megszoktuk a teljes kiőrölésű rozslisztet. Nagyon guszta lett, szinte megkívánja az ember.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.