Grízpuding

2012. május 29., kedd · Posted in




Hozzávalók:
  • 1 liter tej,
  • 1 csipet só,
  • 1 tasak vaníliás cukor,
  • 250 g gríz, 
  • 120 g cukor,
  • 5 tojás,
  • 1 üveg kimagolt meggy,
  • 1 citrom reszelt héja,
  • zsemlemorzsa és kevés margarin a tűzálló tál kikenéséhez,
  • gyümölcsszirup (én nem használtam).
A tejet forrásba hoztam, hozzáadtam a sót, a vaníliás cukrot és apránként hozzákevertem a grízt is, óvatosan, nehogy csomós legyen. Addig főztem, amíg a gríz megfőtt, akkor hozzákevertem a cukrot, még kb. 1 percig kavartam, aztán levettem a tűzről. Hozzáadtam a kimagolt, lecsepegtetett meggyet és időnként megkavarva hagytam kihűlni. Utána hozzáadtam a tojássárgákat, jól összekavartam, aztán óvatosan hozzáadtam, beleforgattam a habbá vert tojásfehérjéket is. A jénai tálat kikentem margarinnal, beszórtam zsemlemorzsával és óvatosan elterítettem benne a grízpudingot. Közepes lángon pirosra sütöttem. Gyümölcsszirupot is önthetünk rá tálaláskor, vagy lekvár kínálhatunk hozzá, de szerintem így is elég édes.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.